Goda krafter i Rävlanda

GODA KRAFTER I RÄVLANDA

Rävlanda Samhällsförening vill lyfta fram goda krafter i Rävlanda! Det gör vi alla tillsammans genom att varje månad under 2021 utse en eller flera personer som bidragit till att göra Rävlanda bättre i det stora eller i det lilla.
Det handlar om att stärka Vi-känslan i Rävlanda.

Till och med andra söndagen i varje månad kan du nominera en eller flera personer, som du tycker förtjänar extra uppskattning. Detta gör du genom att skicka ett
mejl (ravlanda.samhallsforening@gmail.com) eller lägga ditt förslag i lådan på Tempo. Skriv namn på den du nominerar och motivering för ditt bidrag och gärna ditt eget namn också. Styrelsen i Samhällsföreningen samlar in och utser månadens Goda kraft, som uppvaktas med blomma.

Du kan följa månadens Goda kraft på vår hemsida,  fbs Grannsamverkan, Tempo, biblioteket i Rävlanda och anslagstavlan vid stationen.

Har du förslag på månadens område låt oss få veta.

Januari
Trotjänare:  Jan Hermansson

Februari
Rävlanda skola 6-9: du hittar de utsedda personerna här

Aktiviteter för äldre: Holger Karlsson

Barnomsorgen, Gunilla Hassellöf

Föreningar, Rävlanda cykelklubb

Juni,
Företagare, Nureddin Duman

Juli
Äldreomsorgen Annelie Eneroth

Augusti
Rävlanda- skolan f-5 Anna Fahlström

September
Goda krafter i allmänhet, person eller personer som lyfter samhället. Kan vara i det tysta men också någon som är mycket synlig. Vem eller vilka tycker du ska få utnämningen Rävlandas Goda kraft i september? Känner du för någon som lägger ner det lilla extraför Rävlanda, skicka in en nominering. Nominerar gör du genom att mejla (ravlanda.samhallsforening@gmail.com)eller lägga en lapp i lådan på Tempo. På ditt förslag ska det stå namn på den du nominerar och en motivering till varför du vill utse personen eller personerna. Ditt eget namn är också bra om du skriver, men det är inget måste. Sätt igång att nominera, du har fram tilltorsdag 30/9 på dig!

Oktober
December